“Una història de vida”: la Paleopatología en el Museu Històric Artístic : Ajuntament de Novelda

“Una història de vida”: la Paleopatología en el Museu Històric Artístic

14 maig, 2018

“Cuidar, guarir, morir. La malaltia llegida en els ossos” és el títol d’una exposició que, organitzada conjuntament pel Museu Històric Artístic de la Ciutat de Novelda, la regidoria d’Educació i la Universitat d’Alacant, romandrà oberta al públic en el Museu Històric Artístic fins al 25 de setembre.

La mostra, que arreplega evidències de malalties en les restes humanes descoberts en excavacions arqueològiques de Novelda, permet, segons va assenyalar l’alcalde, Armando Esteve, “conèixer com vivíem fa moltíssims anys”. Esteve va destacar la importància de Novelda “fins i tot en l’àmbit provincial”, per l’abundància de restes d’aquest tipus que “han de donar-se a conèixer per la seua rellevància cultural i turística”.

“Una història de vida”
El cas d’una embarassada, “que es restitueix per primera vegada en una vitrina”; malformacions congènites i traumatismes són algunes de les patologies que s’arrepleguen en l’exposició que “no és una història de mort, sinó una història de vida, perquè és la vida la que deixa les petjades sobre les restes humanes amb les vicissituds que cada persona va viure”, segons va declarar la Doctora en Paleopatología i comissària de la mostra, M.ª Paz de Miguel Ibáñez, qui va explicar que la Universitat d’Alacant ha participat en excavacions a Novelda “identificant, descrivint i publicant determinats casos de gran interès”. De Miguel va convidar a la ciutadania a visitar l’exposició “perquè a través d’ella es reconeixeran en la seua història, en els seus avantpassats”.

Una conferència sobre Paleopatología, que impartirà la Doctora de Miguel el divendres, 18 de maig, a les 19:00 hores en el propi Museu, i diverses jornades de portes obertes amb activitats didáticas per a xiquets complementaran la mostra.
Museu Històric Artístic
En l’acte d’inauguració de l’exposició Cuidar, guarir, morir es va presentar públicament el nou logo del Museu Històric Artístic de la Ciutat de Novelda que, segons va assenyalar el director tècnic del Museu, José Luis Pellín, “reflecteix la denominació oficial del Museu des de 1996 en la qual queda patent que no és solament un museu arqueològic, sinó que integra diversos àmbits”.

Category: CULTURA I PATRIMONI