Subvenció municipal de 20.000 euros per al 50 aniversari de la festa de Moros i Cristians

14 gener, 2019

L’Ajuntament ha concedit una subvenció de 20.000 euros a la Junta Central de la Federació de Comparses de Moros i Cristians Santa M.ª Magdalena de Novelda per a la commemoració del 50 aniversari de les festes de Moros i Cristians en la localitat.

L’alcalde, Armando Esteve, va donar a conèixer la notícia de la concessió municipal durant una sessió del taller d’Ambaixades que Junta Central realitza setmanalment en el col·legi Sánchez Albornoz, un lloc que Esteve va qualificar com “idoni” per a l’ocasió ja que “tenim el futur de les festes davant i ens mostra les seues activitats“. L’alcalde va reconèixer que l’ajuda aprovada de forma extraordinària “ha suposat un grandíssim esforç per a l’Ajuntament” que, d’aquesta manera, se suma a  “l’alegria de la celebració dels primers cinquanta anys de les festes de Moros i Cristians a Novelda“.

José Eugenio Pérez, president de Junta Central, va agrair a l’Ajuntament la seua col·laboració per al desenvolupament d’una programació commemorativa que culminarà en el mes de juliol i “en la qual treballa molt dur la Comissió del 50 aniversari i totes les comissions que mantenim obertes” i va demanar el suport de la ciutadania perquè “acompanyen als festers en cadascun dels actes organitzats“.

Per la seua banda, tant l’ambaixador moro, Juan Mira, com el cristià, Manuel Santacruz, van manifestar la seua satisfacció per l’evolució del taller d’ambaixades que enguany compleix la seua segona edició com a activitat extraescolar en el Sánchez Albornoz i van expressar el seu desig d’iniciar nivells més avançats del taller que, segons va subratllar Mira, “acosta als més joves no només les nostres ambaixades, sinó tota la festa de Novelda“. L’ambaixador moro va destacar la bellesa i originalitat de l’ambaixada noveldera, obra del poeta local Luis Pérez Beltrá, “que mereix ser coneguda i reconeguda per tot el poble de Novelda“.

Actes commemoratius

Amb l’objectiu d’acostar la festa al públic infantil i fer als xiquets partícips de la mateixa, la Comissió del 50 aniversari ha organitzat una desfilada infantil durant el matí del divendres, 1 de febrer, en la qual participen els centres educatius de Novelda. La desfilada s’iniciarà en la Plaça de la Magdalena i conclourà a les portes de l’Ajuntament, on els alumnes del taller d’ambaixades del col·legi Sánchez Albornoz interpretaran l’ambaixada mora. Abans, el dissabte, 26 de gener, la Federació de Comparses de Moros i Cristians Santa M.ª Magdalena participarà en la Desfilada de Moros i Cristians que, organitzada pel Patronat de Turisme Costa Blanca en el marc de la celebració de la Fira Internacional de Turisme (FITUR), es desenvoluparà entre la Plaza de Callao i la Puerta del Sol de Madrid.

Category: FESTES