Posa’t les piles reciclant, nova campanya municipal de recollida de piles

11 juliol, 2018

L’Ajuntament de Novelda, a través de la Regidoria de Qualitat Ambiental en col·laboració amb la Fundació per a la Gestió Mediambiental de Piles ECOPILAS, ha engegat una campanya de conscienciació ciutadana i recollida de piles usades i acumuladors en el municipi.

Amb el títol Posa’t les piles reciclant, la campanya pretén sensiblizar al ciutadà en l’ús responsable de les piles i augmentar el volum de recollida selectiva de les mateixes que, segons va assenyalar el regidor de Qualitat Ambiental, Francisco Javier Cantos, “és una recollida millorable ja que des de novembre de 2012, quan es va signar el conveni amb ECOPILAS, s’han arreplegat més de 6.000 kg i s’estima que Novelda produeix més de 5.000 kg anuals de residus d’aquest tipus”. A aquest efecte s’ha augmentat a 71 el nombre de punts de recollida selectiva en la ciutat, que anteriorment era de 42, i s’han distribuït contenidors específics en dependències municipals, ecoparque i establiments col·laboradors.

El regidor de l’àrea va sol·licitar la col·laboració dels novelders perquè la campanya siga efectiva “perquè la implicació del ciutadà és fonamental perquè és ell qui té la capacitat de dipositar les piles en el lloc adequat i evitar que provoquen danys pel seu abocament incontrolat”. En aquest sentit, cal recordar que les piles usades són una de les majors fonts de contaminació ja que poden contenir metalls com a mercuri, plom, liti, cadmi , níquel o manganés, entre uns altres, elements que poden filtrar-se en el sòl i en aigües subterrànies. Una sola pila és capaç de contaminar prop de 14.000 litres d’aigua i cada ciutadà consumeix una mitjana de 10 piles a l’any.

Category: MEDI AMBIENT