Novelda debat sobre Europa en la campanya ciutadana de la Comissió Europea

13 novembre, 2018

Novelda es va convertir ahir, 12 de novembre, en el primer municipi de la província d’Alacant a acollir els debats ciutadans de la campanya “Habla d’Europa en la teua ciutat”, una iniciativa amb la qual les Institucions Europees pretenen acostar el Parlament Europeu als ciutadans de localitats mitjanes i nuclis rurals.

Cafè amb Europa i Futur d’Europa són els títols dels dos debats que, organitzats amb la col·laboració de la Regidoria de Cultura, es van desenvolupar en el Centre Cultural Gómez-Tortosa en horari de matí i vesprada, respectivament. Els estudiants de 2º de Batxillerat van ser els protagonistes del debat Cafè amb Europa, mentre que Futur d’Europa, obert a la ciutadania en general, va comptar amb la participació de representants de sectors econòmics, culturals i socials de la ciutat que no solament van rebre informació sobre les institucions europees sinó que, segons va assenyalar l’alcalde, Armando Esteve, “expresaron les seues inquietuds i van traslladar la problemàtica concreta de la localitat a una institució que a voltes sentim llunyana“.

Precisament, la cap de Comunicació de la Representació de la Comissió Europea a Espanya, Teresa Frontán, va subratllar la importància de “acercar la Unió Europea al ciutadà” a través d’actuacions com els debats ciutadans en els quals “se realitza un exercici d’escolta, especialment de les necessitats i inquietuds dels joves“. Frontán va agrair a l’Ajuntament de Novelda i a la Generalitat Valenciana el recolze en l’organització dels actes amb els quals, a més, “se vol recordar que la Unió Europea és un projecte de valors, de drets, i no és únicament un projecte econòmic, per la qual cosa hem d’entaular un diàleg sobre altres temes tan importants o més que els diners“.

Habla d’Europa en la teua ciutat” és una campanya que les Institucions Europees desenvoluparan en trenta localitats de menys de 30.000 habitants de tota la geografia espanyola fins a abril de 2019, un mes abans de la celebració de les eleccions al Parlament Europeu sense Regne Unit, en un moment clau per a la definició de l’Europa de les pròximes dècades. La Directora General de Relacions amb la Unió Europea i l’Estat de la Generalitat Valenciana, Donaria Tarrádez, que va participar en tots dos debats, va valorar “muy positivament” la iniciativa de la Comissió Europea i va assenyalar que l’administració autonòmica “trabaja també per a acostar les polítiques europees als ciutadans“.

Category: CULTURA I PATRIMONI