L’Ajuntament saca a licitació la restauració de l’obra del Velòdrom

7 setembre, 2018

L’Ajuntament de Novelda ha tret a licitació les obres per a la restauració del Velòdrom després de l’aprovació per part de la Conselleria d’Esports de la modificació del projecte inicial que adapta l’actuació al pressupost de 442.500€, quantitat pendent d’executar de la subvenció finalista que la Generalitat Valenciana va concedir amb este fi en el marc del Pla d’Inversions Productives (Pla Confiança).

La pròxima adjudicació d’esta obra, que tindrà un termini d’execució de sis mesos, permetrà al consistori noveldense avançar en una actuació paralitzada administrativament des que en 2009 es reprenguera la iniciativa de la seua finalització que es va veure frustada tres anys després per incompliment de l’adjudicatària. Per a això, durant els últims mesos, l’equip de govern ha treballat en l’adequació del projecte inicial fins a aconseguir un disseny, segons l’alcalde Armando Esteve, “menys pretensiós que l’original, però més realista i pràctic, adaptat al pressupost subvencionat que no podíem deixar perdre, que permetrà que tots els aficionats i professionals del ciclisme en pista de la comarca, així com associacions i clubs locals, compten amb una instal·lació pròxima i accessible on poder entrenar amb seguretat i practicar un esport amb gran arrelament i tradició a Novelda”.

Aconseguir una infraestructura que facilite el desenrotllament de les escoles esportives de ciclisme, així com comptar amb un nou espai flexible, multifuncional i accessible per a usos culturals i esportius és l’objectiu que el govern es proposa amb la recuperació d’una instal·lació que ocupa una parcel·la de més de 13.700 metres quadrats junt amb la zona poliesportiva municipal. Per a això el projecte adaptat del Velòdrom contempla la finalització pavimentada de la trapa central, on a més d’activitats esportives també podran reralizarse altres esdeveniments, vorejat per la que es considera una de les millors pistes de rodament en obert d’Espanya, que serà preparada per a salvar desperfectes i fissures fins a aconseguir un acabat homogeni. A més inclou la construcció de vestuaris, infermeria i zona d’emmagatzemament davall les grades i un neteja exterior accessible, així com un tanca perimetral que ho unirà a les instal·lacions esportives annexes per a, “evitar -assenyalava l’alcalde- que la infraestructura es vandalice com hi ha ocorregut durant els últims anys”. Així mateix es durà a terme la preinstal·lació elèctrica de manera que en un futur es puguen ubicar quatre torres d’il·luminació vertical.

El projecte contempla igualment la reducció de l’aforament, que queda limitat a 200 espectadors en les grades i seixanta usuaris en pista “suficient per al treball diari de les escoles ciclistes esportives”, segons indicava Armando Esteve, si bé per a competicions concretes s’atorgaran autoritzacions expresses.

Satisfacció entre aficionats i professionals

Els noveldenses Javier Rico, president dels àrbitres de ciclisme de la província d’Alacant, Miguel Ángel Toledo, cinc vegades campió d’Espanya de ciclisme en pista i actual responsable de l’Escola del Club Ciclista Noveldense, Juan Luis Navarro, director de l’Escola de la Unió Ciclista Novelda i Julio Alberto Amors, ciclista professional de l’equip britànic Vitus, també campió d’Espanya en pista i subcampió en ruta, habitual de les convocatòries de la Selecció Espanyola de ciclisme en pista i posseïdor de diversos títols internacionals, han acompanyat l’alcalde noveldense en la presentació de la reactivació del Velòdrom. Tots ells han mostrat la seua satisfacció per la recuperació d’unes instal·lacions que, entre altres coses, oferiran més seguretat als esportistes i potenciarà el creixement del ciclisme base.

En este sentit el president dels àrbitres alacantins ha mostrat la seua confiança en què, després de 25 anys, este projecte puga concloure’s i que les “escoles de ciclisme puguen fer ús de les instal·lacions per a potenciar la formació de nous esportistes”. Javier Rico subratllava a més que “des de la Federació de Ciclisme es farà tot el que es puga per a facilitar la celebració de diferents competicions perquè estem davant d’un velòdrom de moltíssima qualitat”.

Category: ALCALDIA, ESPORTS, INFRAESTRUCTURES