L’Ajuntament reactiva la finalització del velòdrom

11 maig, 2018

L’Ajuntament de Novelda ha remés a la conselleria d’Esports el nou projecte per a l’obra de restauració del Velòdrom una vegada adaptat al pressupost de 477 mil euros, encara pendent d’executar, procedent d’una subvenció finalista concedida amb este fi en el marc del Pla Confiança.

La finalització del Velòdrom, “embossada” administrativament des que en 2009 es reprenguera la iniciativa de la seua finalització, ha sigut reactivada amb l’adaptació del projecte al pressupost pendent subvencionat ja que, segons indicava l’alcalde de Novelda, Armando Esteve, “l’Ajuntament no està en condicions d’aportar consignació pressupostària pròpia al mateix”. La proposta pretén convertir de moment les instal·lacions en una escola de ciclisme, per la qual cosa el “aforament es reduirà a les necessitats l’escola”.

La modificació, que ha sigut remesa a la conselleria d’Esports per a la seua aprovació, contempla la finalització de l’obra iniciada anys arrere amb un velòdrom compost per una pelouse central pavimentada on, a més d’actes esportius també podran celebrar-se altres tipus d’esdeveniments. Així mateix queda reflectit el condicionament dels desperfectes i fissures de la pista de rodament per a aconseguir una acabat homogeni i un edifici de dos plantes per a usos associats complementaris que albergarà neteges per al públic, infermeria, magatzems, vestuaris, despatxos i quarts d’instal·lacions, així com grades cobertes per als espectadors. A més es durà a terme la preinstal·lació elèctrica de manera que en futur es puguen ubicar quatre torres d’il·luminació vertical.

L’Ajuntament haurà d’esperar ara l’aprovació del projecte adaptat per part de conselleria per a iniciar de nou el procés de licitació d’unes obres que haurien d’estar concloses a mesuradados de 2019.

Anys d’abandó

L’obra de “Restauració i Ampliació del Velòdrom”, inclosa en el Pla d’Inversions Productives als Municipis (Pla Confiança) de la Generalitat Valenciana, amb un pressupost inicial de 850.000 euros i un termini d’execució de set mesos, va ser adjudicada en 2.010 al Grup Generala de Servicis Integrals. No obstant això en 2012, dos anys després de la seua adjudicació, l’Ajuntament va resoldre el contracte amb l’adjudicatària per incompliment de terminis.

Category: ESPORTS