L’Ajuntament exigeix a la Generalitat que assumisca les seues competències en els conservatoris de Música i Dansa i l’Escola Infantil

6 febrer, 2019

L’alcalde, Armando Esteve, i la regidora d’Educació, Caridad Crespo, han mantingut reunions de treball en la Conselleria d’Educació en les quals han exigit al govern autonòmic que assumisca les seues competències en l’àmbit educatiu, “principalment en els dos conservatoris i l’Escola Infantil“, tal com va subratllar Esteve.

Obtenir un finançament adequat d’aquests serveis i que s’integren a la xarxa d’ensenyament públic valenciana” són, en paraules de l’alcalde, els objectius de les reunions que els representants de l’equip de govern municipal van mantenir dies arrere a València i en les quals han demanat a la Generalitat que gestione directament els conservatoris de Música i Dansa i l’Escola Infantil “de forma que no hagen de ser sufragats solament pels ciutadans de Novelda que, a més dels impostos de la Generalitat, han de pagar aquests serveis a través d’impostos municipals i taxes“. Armando Esteve va afegir que l’Ajuntament ha sol·licitat també a la Generalitat “un finançament més just” mentre Conselleria no assumisca les seues competències ja que, va assenyalar, “es dona la paradoxa que l’administració més xicoteta siga la que estiga dotant econòmicament el servei de la gran“.

L’alcalde de Novelda va voler transmetre als responsables autonòmics la “permanent situació d’insostenibilitat” dels comptes municipals que destinen 1,8 milions d’euros a educació, “xifra proporcionalment molt més elevada que la resta de municipis del nostre entorn“. En aquest sentit, Esteve va recordar que en 2018 Elda, “amb el doble de població que Novelda, va pressupostar pràcticament el mateix (2 milions)“, mentre que Asp va incloure en el seu pressupost 800.000 euros per a educació i Villena 600.000 €, dades que, segons l’alcalde, “mostren que els novelders es veuen obligats a aportar 72 euros per a cobrir l’educació de tots els valencians, enfront dels 34 euros de mitjana que cada ciutadà aporta a través del seu ajuntament“.

Finalment, Armando Esteve va reivindicar l’assumpció de responsabilitats per part de la Generalitat que, amb un finançament just, permetria a l’Ajuntament destinar un milió d’aqueixos 1,8 milions d’euros de pressupost en educació “al manteniment d’infraestructures i neteja, així com millorar els serveis bàsics i obligatoris que són de competència municipal“.

Category: ALCALDIA, EDUCACIÓ