L’Ajuntament amortitzarà anticipadament dos nous préstecs

28 juny, 2018

El departament de Gestió Econòmica va a presentar a ple una proposta per a amortitzar anticipadament dos préstecs, per un import aproximat de quasi un milió d’euros, que se sumen a una altra operació similar aprovada el maig passat amb la qual es van liquidar altres quatre. D’aquesta manera a la fi d’any quedaran pendent 13 dels 19 préstecs que tenia concertats l’Ajuntament de Novelda i el deute financer se situarà entorn dels 20 milions d’euros, enfront dels 25 milions que es comptabilitzaven al gener de 2018.

El responsable de l’àrea econòmica, Ricardo Moreno, ha assenyalat que la proposta d’amortització anticipada d’aquestes dues operacions financeres, signades en 2012 i amb venciment en 2023, per imports de 300.000%o20AC i 630.000 euros, suposarà un estalvi de quasi 50 mil euros en interessos que “podrán destinar-se a coses molt més útils per a la ciutat que a pagar interessos bancaris”.

Moreno ha subratllat que amb aquesta nova liquidació de préstecs, sumada al pagament dels venciment mensuals als quals “estem fent front amb els nostres propis mitjans, sense acollir-nos als mecanismes que ofereix l’Estat”, en referència al Fons d’Ordenació, a la fi d’any s’haurà aconseguit reduir el deute financer en cinc milions i mitjà d’euros, al mateix temps que es “manté controlada” el deute comercial que “arrastrava històricament aquest Ajuntament”.

El regidor de Gestió Econòmica ha assegurat que l’equip de govern ha fet “lo que vam dir que faríem: atallar el deute comercial i, una vegada regularitzada, afrontar el deute financer” al que s’ha pogut fer fente, assenyalava, per la “contención i pressupost mil·limètric” practicada pel govern municipal que, assegura, “no fa política espectacle” sinó que “administra responsablement i amb sentit comú els diners dels ciutadans”.

Així mateix Moreno ha recordat que l’executiu local haurà aconseguit a la fi de 2018 reduir en quinze milions d’euros el deute global de 35 milions que van assumir a l’inici de la legislatura.

Category: GESTIÓ ECONÒMICA