La Policia Local compta amb un nou etilòmetre per a les proves d’alcoholèmia

7 març, 2018

L’Ajuntament de Novelda ha adquirit un nou etilòmetre portàtil amb el qual la Policia Local realitzarà les proves d’alcoholèmia a conductors.

L’adquisició de l’aparell, que ha tingut un cost de 6.500 euros front als 15.000 euros que va costar l’anterior, respon a “la necessitat de dotar dels mitjans tècnics i la formació necessària a la Policia Local per a desenvolupar el seu treball”, segons va assenyalar l’alcalde, Armando Esteve, qui va afegir que es tracta d’un instrument “al qual es dóna molt ús, ja que en 2017 es van realitzar 462 proves”.

La grandària reduïda, una impressora independent, l’emmagatzematge de dades, un sistema nou de filtres i la seua portabilitat són algunes de les característiques del nou etilòmetre que, a més, “té la capacitat de mesurar l’alè a alcohol, la qual cosa permet detectar el consum d’alcohol en la via pública a través tan sol de l’alè”, va explicar l’oficial de Policia Local, Rafael Sarrió. La Policia Local va realitzar el 2017 un total de 462 proves d’alcoholèmia a conductors, “més d’una al dia”, de les quals 49 van resultar positives i 19 d’elles van acabar en denúncies judicials.

Tags:

Category: SEGURETAT CIUTADANA