II Jornada de Portes Obertes en Serveis Socials

29 març, 2019

Les regidories de Serveis Socials Generals i Serveis Socials Especialitzats han celebrat la segona jornada de portes obertes en les seues instal·lacions, en l’edifici del Tapis i l’edifici municipal en la Plaça Vella, amb l’objectiu d’informar al ciutadà del funcionament d’ambdues regidories.

La jornada, que s’emmarca en la campanya Serveis Socials, La Quarta Pota que la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives va iniciar el passat any, ha servit per a posar en valor les àrees de Serveis Socials com a quart puntal de l’estat del benestar al costat de l’educació, les pensions i la sanitat.

En l’actualitat l’àrea de Serveis Socials de Novelda, atesa per un ampli equip de treballadors socials, monitors, educadors familiars, psicòlegs, assessors jurídics, logopedes i assistents d’ajuda a domicili entre altres professionals, desenvolupa programes d’informació, assessorament, emergència social, dependència, inserció, cooperació, atenció primerenca i tallers d’aprenentatge.

Elena Vinya, coordinadora de Serveis Socials, destacava la important funció que es realitza des d’ambdues regidories “atenent la població en general des de la primera infància fins a la vellesa, diversitat funcional, immigrants, dona, família i adolescència“. Hortensia Pérez, regidora de Serveis Socials Generals, es congratulava de realitzar “una activitat que permet conèixer des de dins el treball que el departament realitza” i esperava que “este tipus de jornades tornen a realitzar-se en pròxims anys perquè la ciutadania conega de primera mà la importància dels Serveis Socials“.

Des de l’àrea de Serveis Socials Especialitzats, la seua delegada, Bienvenida Algarra, recordava les prestacions que des de Serveis Socials Especialitzats s’ofereix i assegurava que “Novelda és una ciutat que pot donar resposta a qualsevol problemàtica que sorgisca en la població, gràcies a uns professionals molt qualificats“. Per la seua banda Armando Esteve, alcalde de Novelda, reivindicava “l’ important treball que es realitza des d’aquests departaments els 365 dies de l’any” i aprofitava la segona edició d’aquestes jornades per a reclamar que “Generalitat pose més mitjans per a aquests serveis bàsics tan necessaris per a la ciutadania“.

Category: SERVICIS SOCIALS