Finalitzen les obres d’impermeabilització del dipòsit d’aigua potable : Ajuntament de Novelda

Finalitzen les obres d’impermeabilització del dipòsit d’aigua potable

11 maig, 2018

L’empresa concessionària del Servei Municipal d’Aigües de Novelda, Aqualia, ha finalitzat els treballs d’impermeabilització del dipòsit nº 3 que proveeix d’aigua potable el casc urbà de Novelda des del paratge de Salinetes.

En un termini de dos mesos i amb un cost total de 57.000 euros finançats amb una subvenció de la Diputació d’Alacant, les obres han sigut executades per Aqualia amb un projecte redactat pels serveis tècnics de l’Ajuntament que, segons va assenyalar el regidor de Qualitat Urbana, Francisco Javier Cantos, “era necessari perquè aquest dipòsit estava donant problemes per a passar la inspecció de Sanitat ja que no es podia buidar de forma habitual per a la seua neteja”. Cantos va agrair a la Diputació la convocatòria d’ajudes que, “com en aquest cas, una subvenció de les financerament sostenibles, permet escometre obres necessàries per al dia a dia i obligatòries per higiene i salubritat”.

La impermeabilització del dipòsit, que ha sigut també netejat i desinfectat i es troba ja en funcionament, ha consistit en la retirada d’una làmina de PVC, “un sistema d’impermeabilització obsolet”, va explicar el Cap de Servei de Aqualia, Joaquín Pastor; la reparació individualitzada de totes les esquerdes i fissures amb resines impermeables i fibres sintètiques i un tractament impermeabilizante a tota la superfície del dipòsit, que té una capacitat de 3.000 metres cúbics. Pastor va destacar que els treballs de millora no han afectat al subministrament d’aigua potable “ja que en coincidir amb un període de baix consum, s’ha pogut funcionar amb el subministrament de la resta de dipòsits de la localitat”.

Category: INFRAESTRUCTURES, OBRES I SERVICIS