Estrena de No estás solo, un curt sobre l’assetjament escolar

30 gener, 2019

El Cine Club Dehon va acollir el dissabte, 26 de gener, amb nombrosa assistència de públic, la presentació del curtmetratge No estás solo, que suposa la culminació d’un taller de formació contra l’assetjament escolar realitzat per l’espai de creació artística i creativa Art Crear i subvencionat per la regidoria de Cultura.

Aquesta ficció és el resultat de dos anys de treball per part d’Art Crear i Thunder Entertainment, que va començar amb una sèrie de tallers dirigits a joves en l’IES La Mola amb l’objectiu de sensibilitzar sobre el problema del “bullying” o assetjament escolar. Els estudiants que van participar en els tallers van exterioritzar els seus sentiments, de tal forma que el guió inicial va arribar a canviar cinc vegades.

En l’estrena del curtmetratge José Rafael Sáez, responsable de l’àrea de Cultura en l’Ajuntament de Novelda, manifestava que “ens va semblar interessant no solament col·laborar en el curtmetratge sinó en el finançament de tot el projecte, ja que l’assetjament escolar és una problemàtica que desgraciadament està d’actualitat“.

No estás solo explica la història de Sergio, un xic que pateix assetjament escolar i que s’adona que ell no va a poder fer front a la situació. La història s’ha rodat en localitzacions com l’IES La Mola o el velòdrom municipal, amb la participació de tretze alumnes del centre educatiu i tres actors professionals.

La ficció s’ha basat en un cas real que va ocórrer a Lugo on grups d’estudiants, a través de xarxes socials i missatgeria instantània, fixaven un lloc on barallar-se. Aquest audiovisual pretén sensibilitzar a la població davant el problema de l’assetjament escolar, tal com van subratllar els responsables del projecte en l’estrena de la pel·lícula, plantejant una possible solució a aquest tipus de conflictes.

Category: CULTURA I PATRIMONI