Es presenta GRUVIME, nova unitat policial local per a la lluita contra la violència de gènere

13 juliol, 2018

L’Ajuntament de Novelda ha engegat la GRUVIME, una nova unitat policial centrada en la lluita contra la violència de gènere i menors.

Integrada per dos agents, té com a objectiu actuar davant l’increment d’aquest tipus de casos i abordar la problemàtica des de tres aspectes fonamentals; l’actuació, la sensibilització i la col·laboració.

Rafael Sarrió, intendent de la Policia Local i cap de la unitat, defensava la necessitat de seguir aquests tres eixos bàsics, “amb l’actuació, in situ, abordant en el moment qualsevol cas de violència de gènere, la participació activa en campanyes que consciencien a la ciutadania del problema i finalment, una estreta col·laboració amb els diferents agents socials immersos en el problema”.

La col·laboració entre les diferents regidories, la coordinació amb la Guàrdia Civil i el suport de la nova agent d’igualtat, que s’ha incorporat recentment, han de ser primordials “per a fitar el problema, recolzant a les víctimes, coneixent cadascun dels casos i lluitant contra la violència latent i la que subjau”, recalcava l’intendent de la Policia Local.

Cal destacar que les dependències municipals de la policia s’han adequat per a poder afrontar les necessitats que sorgisquen en el tractament d’aquest tipus de casos, habilitant fins i tot una sala per a l’atenció a menors.

Ana Navarro, nova agent d’igualtat de l’Ajuntament, valorava positivament la creació d’aquesta unitat i posava l’accent en la importància de la col·laboració entre els diferents serveis i la creació de “infraestructures de gestió i coordinació, com les Comissions de Violència de Gènere, que mantinguen una col·laboració interinstitucional”.

En aquest sentit, l’alcalde, Armando Esteve, afirmava que “amb la creació d’aquest grup policial es compleix amb un objectiu de l’equip de govern que era prioritari” i assegurava que la incorporació de la nova agent d’igualtat, que comptarà amb el suport de la GRUVIME cerquen “dar un pas important en la lluita contra aquesta xacra social”.

Category: MEDI AMBIENT