Les dones s’uneixen en Novelda per a reivindicar la igualtat real

8 març, 2018

La Plaça Vella, enfront de l’Ajuntament, ha acollit aquest matí la multitudinària concentració de dones i homes que, amb el suport institucional de l’Ajuntament de Novelda després de l’aprovació unànime del Ple d’una moció de suport a les reivindicacions de la convocatòria de la Comissió 8 deMarç, s’han unit a les exigències plantejades en la vaga feminista convocada per a commemorar el Dia Internacional de la Dona.

Davant de centenars de persones que han manifestat amb la seua presència el suport a les reivindicacions de visibilitzar el treball silenciós de les dones, denunciar les violències masclistes i exigir mitjans per a combatre-les, posar el focus en la precarietat de la dona en el mercat laboral, així com en la persistència de barreres a la seua projecció professional, la seua discriminació en matèria de salaris i la feminització de la pobresa, dues dones representants sindicals de la Unió General de Treballadors (UGT) i Comissions Obreres (CCOO) han llegit un manifest en el qual s’ha evidenciat l’adhesió a la mobilització feminista “amb parades parcials contra les desigualtats estructurals, les bretxes de gènere i les violències masclistes i com a forma de visibilitzar la precarietat laboral i social”,  i s’ha fet un crida a “la unió de totes les dones en la lluita contra la desigualtat”.

Marxa de Dones

Prèviament, a les nou i mitja del matí, tenia lloc la Marxa de Dones organitzada per la Regidoria d’Igualtat i Dona. La marxa, en la qual han participat associacions i col·lectius de dones de la ciutat, ha partit des de la Plaça Vella fins al Centre Social Alted Palomares, on l’alcalde, Armando Esteve, ha llegit el manifest institucional i s’ha disfrutat d’un esmorzar de convivència. En la seua intervenció, l’alcalde ha destacat el “caràcter reivindicatiu” de la commemoració del 8 de març, ha manifestat el suport de l’Ajuntament de Novelda a la celebració d’aquesta jornada “per a reflexionar sobre el grau d’avanç en la lluita contra la desigualtat i per a emprendre les actuacions que siguen necessàries a favor dels drets de les dones” i ha recordat “la importància de les entitats locals en l’eradicació de la violència de gènere”.

Conferència

El Dia Internacional de la Dona es completa aquesta vesprada, a les 20 h en el Centre Cultural Gómez-Tortosa amb la conferència titulada “Dones i Literatura. La imatge de la dona a través de les obres de la literatura occidental”, a càrrec de la professora de la Universitat d’Alacant, M. Àngels Francés.

Les regidories de Cultura i Normalització Lingüística, a través de l’Agència per a la Promoció del Valencià (AVIVA), i la Coordinadora per la Llengua Terres del Vinalopó s’han unit en l’organització d’aquesta activitat entorn del Dia de la Dona, “i també entorn del valencià”, segons va assenyalar el regidor de Cultura i Normalització Lingüística, Rafa Sáez. La historiadora i membre de Terres del Vinalopó, Imma Garrigós, va explicar que la ponència d’aquesta vesprada “plantejarà també un debat de tipus feminista, més reivindicatiu”.

Category: CIUTAT, DONA, IGUALTAT