El llegat artístic de Rafael Alberola en el Gómez-Tortosa

18 maig, 2018

La sala d’exposicions del Centre Cultural Gómez-Tortosa acull, fins al 2 de juny, una mostra de l’obra pictòrica del noveldense Rafael Alberola.

Organitzada per la Regidoria de Cultura i Patrimoni, l’exposició “De Rafael Alberola a Francisco Esteban” reuneix part dels quadres que Alberola va llegar al seu amic i alumne Francisco Esteban i que, segons va assenyalar la tècnica de Cultura, Carmen Payá, “és una prova de la gran amistat que va haver-hi entre ells i que hui, amb aquesta mostra, ens permet rendir un homenatge a tots dos, al mestre i a l’alumne, als amics, als artistes”. Disset aquarel·les, tècnica en la qual va destacar Alberola; diversos dibuixos del mestre i de l’alumne i tres pintures a l’oli que el pintor alcoià Lorenzo Pericás va dedicar a Rafael Alberola conformen una exposició que “ha sigut possible gràcies a Pilar Martínez, a Belén Montes i, sobretot, als hereus de Francisco Esteban, que han conservat el llegat artístic i ara el cedeixen per a la seua exhibició”, va agrair la tècnica de l’àrea.

El regidor de Cultura i Patrimoni, Rafa Sáez, va expressar la seua satisfacció per “poder mostrar al públic aquestes pintures” i va destacar la qualitat artística i humana de Rafael Alberola, “un artista desconegut en la nostra ciutat amb el qual no estem sent justs, ja que mereix un major reconeixement”. En aquest sentit, Sáez va repassar la trajectòria vital i artística de Rafael Alberola Berenguer, nascut a Novelda en 1.846 que va treballar totes les tècniques pictòriques, encara que va destacar especialment en aquarel·la. Encara que no es va dedicar professionalment a la pintura, va estar sempre vinculat a ella i va participar en diverses exposicions nacionals. Fundador de la Societat de Acuarelistas a Madrid, on va viure molts anys, Rafael Alberola va conrear altres disciplines com l’escultura i “va mantenir sempre una estreta relació amb la seua ciutat natal”, va assenyalar Sáez.

Biennal d’Arts Plàstiques Rafael Alberola

Amb l’objectiu de donar a conèixer la vida i obra de Rafael Alberola i, al mateix temps, mostrar els treballs d’autors contemporanis, l’Ajuntament va convocar durant anys una biennal de pintura amb el nom del pintor noveldense que, segons va anunciar el regidor de Cultura, “el departament de Cultura i Patrimoni té la intenció de reprendre per a fomentar les arts plàstiques i posar en valor la figura de Rafael Alberola”. Rafa Sáez va manifestar el propòsit de l’Ajuntament de tornar a organitzar la Biennal “el pròxim any”, així com de donar-li una continuïtat “ja que, en l’anterior ocasió, va deixar de convocar-se per motius econòmics”.

Category: CULTURA I PATRIMONI, Sin categoría