Cultura, Terres del Vinalopó i el Rogle organitzen activitats per a commemorar el 9 d’ octubre

3 octubre, 2018

La regidoria de Cultura, l’Associació Cultural El Rogle de Novelda i la Coordinadora per la Llengua Terres del Vinalopó han presentat les activitats que organitzen conjuntament per a commemorar el 9 d’octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.

Rafa Sáez, regidor de l’àrea, assenyalava que esta és la tercera edició que les tres entitats, Cultura, Terres del Vinalopó i El Rogle “unixen esforços per a oferir una sèrie d’activitats lúdiques” en dates pròximes a la celebració del Dia de la Comunitat, que es completaran amb la celebració de l’acte institucional programat per al 9 d’octubre, a les 12:30h, en el Centre Cultural Gómez Tortosa.

Guillem Anar-los, membre d’El Rogle, anunciava la programació dissenyada per a festejar el Dia de la Comunitat Valenciana començarà la nit del divendres, dia 5, amb un “sucar de cabasset” en els porxos de l’Ajuntament, seguit d’un “correfocs” a càrrec dels Putos del Socòs, Gorgera de dimonis, que partirà del carrer Major i recorrerà el nucli antic per a finalitzar en La Glorieta. El dissabte, dia 6, el Rogle participa en la Nit Oberta amb les actuacions d’Andreu Punxadiscos i els grups Sumèria i Atzembla en la Plaça Vella i el diumenge, dia 7, hi haurà un espectacle de màgia a càrrec del mag Adrià, a les dotze i mitja en La Glorieta. Anar-los invitava la població “a acudir a les activitats organitzades i sumar-se així a la festa de la cultura valenciana”.

Per la seua banda Marga Pastor, representant de Terres del Vinalopó, agraïa la col·laboració de l’Ajuntament en esta commemoració que pretén “aprofundir en el coneixement de la llengua i la cultura valenciana”, alhora que invitava a la ciutadania a participar en els actes organitzats “per a tots”.

Category: CULTURA I PATRIMONI