Cultura inicia els actes commemoratius del centenari de la primera pedra del Santuari de Santa M.ª Magdalena

28 desembre, 2018

La regidoria de Cultura ha presentat el treball que la comissió encarregada d’organitzar els actes commemoratius del centenari de la col·locació de la primera pedra del Santuari de Santa María Magdalena ha preparat per a 2019.

Amb la lectura de l’Acta de la col·locació de la primera pedra va obrir la seua intervenció el regidor de Cultura i Patrimoni, José Rafael Sáez, qui va recordar que l’objectiu de la commemoració és “dar a conèixer la història del Santuari, des del seu origen fins a l’actualitat i el que ha esdevingut entorn del mateix” i va anunciar que “con aquesta celebració es pretén superar l’àmbit local i difondre la nostra història en tota la província“. El Santuari de Santa M.ª Magdalena, que alberga la imatge de la patrona de Novelda durant tot l’any, està situat en el recinte de la Mola i va iniciar la seua construcció el 29 de desembre d’1.918 a partir d’un projecte de l’enginyer noveldense D. José Sala Sala, per a concloure, després de diverses fases, inclosa una paralització, en 1.946.

Una exposició retrospectiva, la creació d’un logotip commemoratiu, jornades sobre Modernisme en col·laboració amb l’Institut de Cultura Juan Gil-Albert, activitats didàctiques per a escolars, concerts, impactes informatius en mitjans de comunicació i la publicació d’un llibre sobre el tema són algunes de les propostes per a celebrar el centenari, que es recordarà demà dissabte, 29 de desembre, amb una missa a les 12:00 h en el Santuari a la qual acudirà el vicari general del Bisbat. En la programació d’activitats treballa, des de fa mesos, una comissió integrada per Javier Abad, biznieto de José Sala Sala, María Jesús Navarro Alberola, Jesús Navarro Alberola, Pilar Payá, el col·leccionista David Beltrá, la historiadora i restauradora Pilar Martínez Navarro, el periodista Juanjo Payá, la comunicadora Mª Jesús Amorós, l’impressor Santiago Aguado i el també col·leccionista Enrique Sala Palomares, al costat de la tècnica de Cultura de l’Ajuntament Carmen Payá.

Category: CULTURA I PATRIMONI