Comença la implantació dels nous serveis d’arreplega de residus i neteja viària

18 juliol, 2017

IMG_7868

L’Ajuntament de Novelda ha començat la implantació del nou pla de servei d’Urbaser, la concessionària de l’arreplega de residus i neteja viària, amb el qual el govern municipal pretén millorar la neteja del municipi.

El regidor de Qualitat Mediambiental, Francisco Cantos, ha presentat aquest nou pla, la implantació gradual del qual va començar el passat dia 15 de juliol i que haurà d’estar en ple funcionament a final d’any. Segons la proposta aprovada el nou programa recupera aspectes i serveis que van ser retallats en 2010 i 2012 com la substitució de baixes laborals i vacances dels treballadors de la concessionària, la qual cosa permetrà comptar amb més personal dedicat a la neteja, l’arreplega diària de residus en el nucli urbà, que començarà el 15 de setembre, la realització de campanyes de conscienciació a partir de l’u d’octubre, la compra de nous contenidors des de novembre i, com a novetat, la gestió per part de la concessionari de l’Ecoparc, que mantindrà el seu horari de matí de dilluns a dissabte i obrirà també tres vesprades per setmana.

Per a Cantos aquest nou pla de treball, que ha sigut negociat amb l’empresa durant els últim mesos, millorarà notablement el servei i, sobretot, li donarà major regularitat” per a aconseguir que els veïns puguen disfrutar d’una ciutat amb millors condicions de neteja. El responsable de Qualitat Urbana reconeixia que en els últims mesos s’ha produït una “situació de neteja anòmala” de carrers i contenidors però, assenyalava, “ha sigut deguda als retalls de serveis que es van produir anys arrere i que ara comencem a recuperar”.

En aquest sentit el regidor de Gestió Econòmica, Ricardo Moreno, recordava que l’adjudicació a Urbaser del servei de recollida de residus i neteja viària es va produir el 2007 i que, per raons d’estalvi econòmic, va patir retallades el 2010 i el 2012, la qual cosa va comportar l’eliminació del servei d’arreplega de residus els caps de setmana i festius, amb el consegüent acomiadament de set treballadors, així com la desaparició de les substitucions del personal de baixa o vacances, cosa que  ha suposat que en determinats moment a penes haguera treballadors dedicats a la neteja viària.

El nou pla de treball previst en l’ampliació de la concessió a Urbaser, per un període de cinc anys per un import d’ 1.599.966 euros anuals, 83.000 euros menys que en l’adjudicació original, també determina altres aspectes del servei com el rentat mensual de contenidors, l’agranat manual, la neteja de carrers, la neteja de grafittis, la substitució de contenidors danyats, l’adquisició de contenidors per a recollida selectiva o la realització de campanyes d’educació i sensibilització ambiental.

Category: HISENDA, MEDI AMBIENT