Alumnes de Secundària participen en el Programa Aula Compartida en el Casal de la Joventut

15 febrer, 2018

Alumnes d’Educació Secundària dels IES La Mola i Vinalopó participen, des del mes d’octubre, en el Programa Aula Compartida (PAC) que l’Ajuntament de Novelda ha engegat amb la col·laboració de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport.

Les instal·lacions del Casal de la Joventut acullen les activitats d’un programa dirigit a alumnes menors de 16 anys amb dificultats d’adaptació al medi escolar matriculats en centres d’Educació Secundària Obligatòria (ESO) que, segons va assenyalar la regidora d’Educació, Kary Crespo, “té com a finalitat reprendre la seua assistència als centres educatius i millorar el seu rendiment acadèmic i les habilitats socials”. Crespo va puntualitzar que, “encara que en aquest moment solament hi ha alumnes d’aquests dos centres, el programa està obert a alumnes de tots els instituts de Novelda”. L’adquisició d’habilitats socials en un entorn diferent a l’habitual és un dels objectius d’Aula Compartida, una iniciativa que ofereix als joves “la possibilitat de reforçar els seus estudis amb una programació personalitzada i en un espai alternatiu”, va declarar Joan Pastor, tècnic de Joventut.

El programa que es desenvolupa a Novelda és seguit per 16 alumnes dels dos instituts locals, amb una càrrega lectiva de 8 hores setmanals per a cada institut. El pla d’atenció a la diversitat i d’inclusió educativa compta amb el suport d’un professor de cada centre durant les sessions i està coordinat per l’educadora social Ana Carrasco, qui ha elaborat una programació que treballa aspectes educatius adaptats a les diferents necessitats, el desenvolupament personal i social i la incorporació al món laboral amb la intenció que l’alumne “conega les seues potencialitats i limitacions, tinga suport en el procés i construcció de les seues identitats, en la resolució de conflictes i desenvolupe l’expressió de pensaments i opinions, entre altres objectius generals”, va explicar Ana Carrasco. Informació sobre l’oferta laboral “coneixent empreses de la localitat i la formació necessària per als diferents llocs de treball” és l’eix central del programa durant el segon trimestre, tal com va anunciar l’educadora social, qui va agrair la col·laboració d’empreses locals i del Centre de Salut. Durant el primer trimestre, els alumnes han treballat en tallers d’alimentació, de violència de gènere, d’assetjament escolar i d’immigració, “a més d’unes classes de defensa personal oferides pel Casal de la Joventut”, va apuntar Carrasco.

Category: EDUCACIÓ